Algemene voorwaarden

Fiets Mee is een webshop en is opgenomen in het handelsregister als eenmanszaak onder KvK nummer 78379288 en BTW-nummer NL003333634B49. Hierna genoemd  ‘wij’ of ‘ons’.

Artikel 1 – Webshop

1.1 De webshop Fiets Mee is ingeschreven bij de Kamer van Koophandel en draagt haar wettelijke bijdrage af aan de Belastingdienst. Op de website fiets-mee.nl zijn ons KvK nummer en BTW nummer te vinden op de contactpagina.

1.2 Wij werken conform de wet AVG. Persoons- en betaalgegevens gebruiken wij uitsluitend voor het leveren van onze diensten. De privacyverklaring is hier te vinden.

1.3 Door het aanvragen van een offerte (boekingsvoorstel) gaat de klant akkoord met ons privacy beleid. Zonder persoonsgegevens is het onmogelijk onze diensten te leveren.

1.4 Wij vertrekken persoonsgegevens van (potentiële) klanten in geen enkel geval aan derden, tenzij dit noodzakelijk is om de diensten te leveren. Dit houdt in dat deze enkel verstrekt worden in de reserveringssystemen van onze leveranciers bij het inboeken van tickets en reserveringen.

1.5 Ons doel is om een uitmuntende service te verlenen. Mocht je van mening zijn dat je niet goed geholpen bent, vernemen wij dat graag per e-mail. Aan de hand daarvan zoeken wij naar een passende oplossing.

Artikel 2 – De boekingsprocedure

2.1 Alle diensten van ons komen tot stand door maatwerk. Een geautomatiseerde boeking is niet mogelijk. De gewenste dienst (reis) kan doorgegeven worden door middel van het aanvraagformulier op https://www.fiets-mee.nl/reisaanvraag/ of door een e-mail naar ons te sturen.

2.2 Naar aanleiding van een aanvraag stellen wij een offerte (een boekingsvoorstel) op. Deze offerte leveren wij in de vorm van een pdf bestand met een begeleidende e-mail. In de begeleidende e-mail vermelden wij eventuele belangrijke informatie zoals afwijkende leverwijze, beperkte beschikbaarheid of belangrijk reisinformatie zoals korte overstaptijden.

2.3 Het boekingsvoorstel is te allen tijde een momentopname. Prijzen en beschikbaarheid kunnen wijzigen en kunnen wij derhalve niet garanderen. Fiets Mee is in geen enkel geval aansprakelijk voor prijswijzigingen of gewijzigde beschikbaarheid.

2.4 De begeleidende e-mail bevat een betaallink. Het boekingsvoorstel wordt bevestigd worden door deze te betalen. Een schriftelijke bevestiging zonder betaling te voldoen is geen definitieve boeking.

2.3 Zodra de betaling ontvangen is, zullen wij de voorgestelde reis zo spoedig mogelijk inboeken.

2.4 In het geval dat de reis niet meer mogelijk is, stellen wij een alternatief voor op een andere tijd of andere datum. Indien er sprake is van een hogere prijs rekenen wij deze door een nieuwe betaallink te sturen. In het geval van een lagere prijs, krijgt de klant het verschil terug.

2.5 Indien een alternatief, zoals beschreven in 2.4 geen optie is, is het mogelijk om het hele bedrag terug te ontvangen inclusief boekingskosten.

2.6 Reizen die op het moment van aanvragen nog niet te boeken zijn bij onze leverancier, kunnen wij logischerwijs niet leveren. In dat geval geeft Fiets Mee vrijblijvend informatie over de verwachte reis en prijs. Indien gewenst, is het mogelijk om een boekingsvoorstel te ontvangen zodra dat mogelijk is. Ook hiervoor geldt dat er t.z.t. eerst een betaling nodig is voordat de tickets geboekt worden.

2.7 Bij reisaanvragen (offertes) met een vertrek binnen 10 dagen kan er een lastminute-toeslag van toepassing zijn. Deze toeslag bedraagt €20 op de gehele boeking ongeacht het aantal reizigers.

Artikel 3 – De overeenkomst

3.1 Fiets Mee treedt op als bemiddelaar in het leveren van tickets en reserveringen. Wij hanteren de prijzen en algemene voorwaarden die beschikbaar zijn en gedefinieerd worden door onze leveranciers. De algemene voorwaarden die van toepassing zijn op de producten (treintickets) zijn te raadplegen op: https://www.nsinternational.com/nl/algemene-voorwaarden-nsinternational

3.2 Bij iedere boeking zijn boekingskosten van toepassing. De boekingskosten worden vermeld op de offertes.

3.3 Alle offertes die wij samenstellen, worden met zorg opgesteld. De offertes zijn momentopnames, de beschikbaarheid en prijzen zijn onder voorbehoud tot het moment dat de tickets daadwerkelijk geboekt zijn.

3.4 Fiets Mee is niet verantwoordelijk voor eventuele wijzigingen in prijs- en of beschikbaarheid.

3.5 De overeenkomst tussen de webshop en klant komt tot stand zodra de betaling voldaan is en de definitieve factuur verzonden is naar de klant.

3.6 De overeenkomst komt elektronisch tot stand door middel van accorderen van een uitgebrachte offerte door deze te betalen.

3.7 Nadat de klant tot aankoop is overgegaan, zullen wij alles in het werk stellen om de gewenste reis in te boeken zoals in de uitgebrachte offerte.

Artikel 4 – De levering

4.1 De reisdocumenten worden na ontvangst van de betaling per e-mail verzonden naar het opgegeven e-mailadres van de klant. Deze worden in pdf formaat verzonden. Fiets Mee is niet verantwoordelijk voor niet kunnen openen of lezen van pdf bestanden.

4.2 Het leveren van papieren tickets is in enkele gevallen noodzakelijk. In dat geval zal dit bij het uitbrengen van de offerte duidelijk vermeld worden.

Artikel 5 – Bedenktijd en annulering

5.1 Reisdiensten vallen niet onder het herroepingsrecht. Dit houdt in dat boekingen niet zonder kosten geannuleerd kunnen worden binnen 14 dagen.

5.2 Indien een klant af wenst te zien van een gemaakte boeking, zullen wij de mogelijkheden doorgeven omtrent de annuleringsvoorwaarden. Voor een definitieve annulering vragen wij altijd eerst om toestemming van onze klant.

5.3 In het geval van annuleren zijn de boekingskosten niet te restitueren.

5.3 Bij definitief annuleren maken wij het eventueel te restitueren bedrag binnen 5 werkdagen over.

Artikel 6 – Klachten

6.1 In het geval van klachten over het boekingsproces, voor aanvang van de reis, vernemen wij dat graag. Binnen onze mogelijkheden zoeken wij een oplossing.

6.2 Klachten na afloop van de reis die betrekking hebben op onze dienstverlening vernemen wij graag. De klacht zal in behandeling worden genomen en wij zullen een passende terugkoppeling geven.

6.3 Klachten na afloop van de reis die betrekking hebben op de uitvoering van de reis zoals vertragingen en uitval van treinen en/of bussen, kunnen enkel door de leverancier van de tickets in behandeling worden genomen. Hierbij kunnen wij assistentie verlenen. Een restitutie of andere vorm van compensatie kunnen wij niet bieden.9

Fiets Mee

KvK nummer: 78379288

E-mail: info@fiets-mee.nl